Gör mig en tjänst


...DATUM: 2012-01-13 | TID: 23:27:32
Ibland är det verkligen nödvändigt att umgås lite med sig själv. Det kan vara lite svårt att inte ringa samtalet till en vän eller mor, men jag tror att det är bra att faktiskt luta sig tillbaka och vara lite med sig själv. Handla något gott, köpa ett gott vin, städa och fixa naglarna etc... Jag får i alla fall många tankar utredda och ett bra perspektiv på mycket. Vissa dagar vill man kanske bara lägga sig och sova direkt efter dörren slagits igen bakom en, medans vissa dagar bjuder på mer spänning. Det jobbiga tycker jag är när energin kommer på kvällen, när det är för sent för att uppfylla alla önskemål man har för att pleasa sig själv samtidigt som man känner att det är värt den sena timmen för att man har gjort sig själv en tjänst.... En sådan dag hade jag i onsdags då jag var ensam hemma och kom hem sent. Sov en stund och tänkte lägga mig för natten då allt kickade igång! Klockan var halv 10 men jag ville träna, laga middag och lunch till morgondagen, fixa naglarna och vika min garderob... Hur knäppt är inte det? Jag gjorde dock allt detta och var vaken när mitt hjärta kom hem, vilket innebär att det har blivit sent..... Jag var väldigt nöjd! Lite trött dagen efter men det får man ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback