Tillfället i akt


...DATUM: 2012-01-19 | TID: 21:30:54

Tänk vad lätt det är att skjuta upp saker. Jag är i alla fall expert på det... Sanningen är dock att det alltid blir mycket värre, större press och man hinner väldigt mycket mindre... När jag bodde i USA lärde jag mig att den dagliga listan med To do saker ska betas av samma dag. Det spelar ingen roll om man får sitta tills natten kommer, nästa dag ska man återkoppla till folk, ta nästa steg på planeringen osv... Gör man inte en sak i taget blir det väldigt jobbigt att komma tillbaka och försöka hinna allt på en gång - för mig är det till och med omöjligt att planera när jag ska känna för att skriva ett kapitel eller ringa ett samtal. Man måste ta tillfället i akt! När jag kom hem ville jag bara ligga under filten med te och sex and the city, men jag visste att om jag skulle släpa mig iväg till body combaten så skulle jag komma hem och vara produktiv (och lite extra nöjd) - därav sitter jag nu med ryggsmärta och röda kinder... Dags att beta av...


Kan verkligen sakna att skådpela ibland... Verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback