Informationsmöte


...DATUM: 2012-02-05 | TID: 14:44:04

Jag tycker att det är väldigt imponerande att personal från Santa Barbra CC kommer hit till kalla och mörka Göteborg för att uppmana oss inskränkta svenskar att komma till dem i fantastiska Californien och plugga. Jag tycker verkligen att det är fint och blir verkligen sugen på ett liv där. Jag tror att denna studievägledare som har kontor ut över havet med 25 grader c nu på vintern, blev aningen förvånad över hur vi kan överleva här. Efter flera timmars genomgång om skolan osv, började alla föräldrar (förrutom min tack och lov) att ställa idiotiska frågor var det dags att komma ut till verkligheten igen.
Min tanke blir; skulle en svensk 40+ studievägledare på en skola här tänka "ja, ska vi inte åka till Californien och se till att fler kommer hit till sverige och pluggar?" ha ha, inte en chans att det skulle hända! Om det beror på hur tråkiga vi är här, att vi inte har någon bra utbildning att komma med eller att man inte vill ha fler elever att ta hand om än vad det redan är - det vet inte jag, men något av det är sanningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback