En härlig tro


...DATUM: 2012-01-30 | TID: 22:42:21

Föreläsningen är avklarad. Hade jag fått veta vad den skulle handla om egentligen och faktiskt innebära - så hade jag inte gått. Nu i efterhand är väldigt glad att jag pallrade mig dit! Även om irritationen för många åsikter hos andra människor, så har jag lärt mig något & inspirierats. Det tycker jag är alldeles utmärkt för en måndagskväll, för att inte tala om det hastiga glaset rött vin jag och mamma slängde i oss i all hast när analyseringar flödade...
Jag tycker att det är intressant hur människor hanterar alla frågor och uppenbarelser i livet. Tyvärr tycker jag att många ser alltihopa på fel sätt, varför ska man säga att en högre makt gjorde så att jag fick min fina lägenhet i lunden och mitt kanonjobb på Bolagsstiftarna. Varför kan man inte bara ge sig den uppmuntran och tänka att man faktiskt gjorde det själv? Visserligen handlar det om att kunna visualisera sin framtid eller en önskan, men bara för att jag kan se mig själv i Santa Monica så betyder det ju inte att en högre makt har tagit mig dit när jag väl kommer dit? Varför måste så många göra livet så komplicerat? Det handlar om att våga föreställa sig en dröm. Att vara ett med andra och ta hand om alla som är i samma värld som du. Många är nog rädda för att ta saker i egna händer; skapa sig egna framgångar, vara öppen och omhändetagande. Man är rädd att göra sig själv besviken, om inte drömmen och visionen man gjort slår in, eller om en människa man visar respekt för visar sig vara en fiende. Man måste våga! Tänker man positivt så blir saker och ting positiva! Det är verkligen sant. Det gäller att ha så många delmål till drömmen och visionen så att man vet att den kommer att slå in! Det är delmålen som är det svåra... Men också de utmanande och roliga. Jag tycker i alla fall att det finns en tro i livet för mig, som jag tror på varje dag och som tar mig dit jag vill. Det är inte en högre makt - det är tron på att klara vardagen med ett leende på läpparna samtidigt som jag väljer vägarna för att komma dit jag vill. Det är en utmanande men härlig tro!


Föreläsning, attraktionslagen, Lerums k.a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback