Well done


...DATUM: 2011-09-23 | TID: 15:32:29

Ett gäng tjejer tröttnade på hur man blev behandlad i modellvärlden och skapade en egen argentur, där de riktigt tar hand om kunderna och ser till att ingen luras eller svimmar av näringsbrist. Hur coolt är inte det?? Jag kan ju bara jämför med hur filmvärlden ser ut - vilket är precis likadant. Det är stress, obekväma tider, dåligt med mat, omkastade tider, hårda ord, ofta obekväm arbetsplats och en otrolig prestations-press. Visst, man blir sminkad och får kläder samt synas på film - frågan är om man tycker att det är värt det? Ingen skulle tro på hur hårt det är ändå, innan man själv har jobbar 24h utan mat, paus, i kyla, med en kamera upptryckt i ansiktet. Då jag får mina boost eller jobb tycker jag ofta att det är värt det, men så oupskattat som det är att jobba som skådis gör att det tär mer och mer, tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback