Soffan och Falukorv


...DATUM: 2011-09-28 | TID: 21:43:34

Nu är det mycket som handlar om boende och inredning eftersom vi leter lägenhet, killen och jag. Jag fick höra att det faktiskt bara är vi svenskar som är så himla inne på att hålla på med att hitta det perfekta boendet och de perfekta möblerna. Man piffar och puffar i hemmet dag efter dag för att allting ska kännas perfekt för alla som bor där... Men i USA eller frankrike däremot, är det inte många som ens bryr sig om man har en soffa, eftersom de inte sitter i den så ofta - man är ute på stan och träffar folk, jobbar osv... Här är man däremot mer inskränkta och vill låsa in sig i sitt hus, med släckta lampor och filtar. Kanske är det lite pga vårt klimat men om man ser till hur buisness-världen ser ut, så är Sverige inte lika fyllda av puls och drivkraft som andra länder, tror jag. Vi vill hem till våran falukorv och tv, inte ut på stan för att knyta kontakter eller umgås med bekanta. Inte varje dag i alla fall... Jag är inte emot att vara på stan och träffa människor flera dagar i veckan, men jag är inte feg för myskväll efter myskväll heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback