Just another manic monday


...DATUM: 2011-09-26 | TID: 19:42:26

Det värsta man kan göra på en måndag är att tänka tanken "Jaha, då har man en lång vecka framför sig med jobb, tidiga kvällar, regn och mörker, tråkiga middagar, halvtaskig träning och trötta ben" Det säger väl kanske sig självt att man inte blir glad av att tänka så men jag tror att många, iklusive mig, gör det en liten kort stund när man går till jobbet med påsar under ögonen. Man ska bara tänka att det är en måndag man aldrig gjort eller vart med om förut, den behöver inte se ut som alla andra och behöver inte betyda att man har ångest för veckan. För mig hjälper det att kanske klä mig i en glad färg, dricka te istället för kaffe (det brukar jag ångra sen), tänka att varje steg jag gör på jobbet kan vara ett steg till större och bättre, efter jobbet kanske jag ska gå hem och laga en brakmiddag och dricka ett glas vin? osv... Det är faktiskt inte bara på helger man kan ha kul, även om det är då man kanske har lite extra kul... Den här helgen blev en utav dem bästa i mitt liv, ni vet så bra så att man inte riktigt vill vara i nuet för att man är så exalterad för allting man ska göra, samtidigt som man vill ta vara på varenda sekund. Så idag är det lite svårt att vara exalterad för att det är måndag... Jag ska försöka...





Skansen och Vincent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback