Boost


...DATUM: 2011-09-22 | TID: 21:29:20

Bokmässan idag. Lite tveksam var jag allt då jag hade intagit en ordentlig sovpisition i mammas säng och drömde om skidsemester med pojkvännen... Tillslut kom jag och mamma dit och vilken tur att jag släpade mig iväg! Det var verkligen en boost av minnen från barndomens bokmäss-rundor, inspiration till att kanske ta tag i mitt eget skrivande men framförallt att jag hittade en superbra marknadsföringsbok till jobbet! Fungerar som en liten snabbkurs i vad man ska kunna, kanonbra! Frågan är, som jag ställer så många gånger... : Varför måste man ha en slapp, lång, fyrkantig, klänning/tunika i en murrig linnefärg bara för att man gillar kultur eller är författare? Det är ju likadant med skådisar, lärare osv... Där finns också en viss look man följer... Man måste faktiskt inte klä sig på ett visst sätt inom Alla yrken, men många väljer ändå att följa ett visst mode, bara för att man delar samma intressen. Jag själv skulle nog inte gå omkring i pott-frisyr med en brun linneklänning och handgjorda smycken med hypnos-ringar på - bara för att jag gillar att skriva. Jag undrar om detta är någonting man självmant gör eller om man helt enkelt faller för vad gruppen man "tillhör" förmedlar och väljer att klä sig. Det är inget fel att klä sig på ett visst sätt, så länge det är vad man vill och inte för att man tror att man måste.

Köpte i alla fall 3 böcker som inte handlade om marknadsföring, 3 romaner som jag ska försöka traggla mig igenom. Det är inte det att jag inte gillar att läsa, men jag blir lätt stressad eller "har aldrig tid" - ändring!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback