BB hos Malou


...DATUM: 2011-09-23 | TID: 15:20:43

Kunde äntligen få se lite Malou då även denna dag blev hemma från jobb. Såg avsnittet med BB som sändes i måndags, där de pratar om flera intressanta saker men bland annat fildelning... Jag förstår att man som upphovsman blir arg som inte får de pengar man ränknar med, när folk laddar ner. Man vill att alla ska gå på bio eller köpa filmen, men det tycker jag är så himla dumt! Nu ser ju inte samhället ut på det sättet, utan folk laddar ner mycket film. Kvaliteten är inte heller alltid såpass dålig att man inte vill titta, utan den är ofta helt okej om inte bättre... Då tycker i alla fall jag att det är bättre att följa den vågen och försöka göra någonting med det, istället för mot. Jag tror inte på att förbjuda och hota, jag tror på att man tillsmmans kan lösa problemet, när det är så långt gånget. Jag tänker i alla fall inte sluta att ladda ner filmer bara för att en upphovsman klagar över att han inte kan betala sin hyra annars, det låter säkert sjävliskt men det är för långt borta för att jag ska nappa på det...
Jag som tidigare varit helt inne på att försörja mig på film och teater har givetvis sett nedladdning som ett problem, men jag tycker ändå inte att förbjuda och klaga kommer att få folk att sluta... Vet inte heller vad som kommer att kunna få filmvärlden att klara sig - det är en tickande klocka tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback