Ännu en VS


...DATUM: 2011-05-17 | TID: 09:49:05
Jag måste fortsätta lite på Sverige VS USA...
Jag har märkt att när det gäller evenemang; -fester såväl som våffel-tillställningar, kan Sverige inte mäta sig med USA. Det handlar om att USA satsar ordentligt när det väl gäller, allting ska vara tipp topp och välplanerat. Man åker inte till närmsta butik och köper det man tycker passar, nej nej, det ska vara Precis med stort P - även om det bara gäller servetter... (jag känner till undantag, men generellt) Jag kommer ihåg när jag själv var där, vi skulle planera ett eventuellt "good bye party", då tog man inte de bord och stolar man hade och satte ut med en duk på. Allting ska vara ordnat i minsta detalj! Helst skulle det stå "good bye Louise" på allting, huset ska lukta min favoritlukt och drinkarna ska vara avsmakade in i den sista med sugrör textade med festens budskap. Isen tar inte slut, maten är flottig och mättande, redan innan alcoholen dricks har kvällen planerats i alla bemärkelser; vem kör var? vart är efterfesten? vart bokar vi bord? vilken tid ska diskmaskinen igång?... Ni förstår... Kaffe termosarna är Inte små så att man måste koka om och om utan räcker tills det att dubbelt så många koppar än gäster sipprat ut (Maria Montazami på jakt efter termos, för er som sett) har man inte en tillräckligt stor åker man runt land och rike tills man hittar en. Allting är blodigt allvar och ska testas till fullo innan, det ska gå som smort och ingenting får omöjligen få fel! Är detta för att amerikaner är så drivna rent arbetsmässigt? Eller är de mer uptight/nervösa av sig? Eller vill de bara att alla runt omkring ska få det så bra som möjligt vid en tillställning? Maria säger själv: "Det kanske var lite dumt att ta med sig den amerikanska festfixar stylen hit till Sverige, de tycker nog att vi är galna" Nej Maria, jag beundras dig och din typ av engagemang! Du har rätt, en blommig lapp med "hembryggt kaffe" är finare än en vit med "kaffe" på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback