Snurr och virr


...DATUM: 2011-03-01 | TID: 21:36:08
Gud vilken snurrig och virrig morgon! Jag väcktes av mammas hosta när hon kommer in lite nyvaket i mitt rum och säger att jag måste flytta mig eftersom killen som ska byta min balkongdörr tydligen skulle komma. Jag hade inte sovit tillräckligt för att resa mig och byta säng klockan 7 på morgonen, men mammas säng är ju så skön så det var det värt. Väl där bland alla täcken och kuddar kommer mamma fram igen, när jag precis svävat bort för en stund, hon säger att jag ska vara vikarie för att hennes kollega kunde inte komma idag. Hela rummet snurrade fortfarande efter all förvirring och den enorma trötthet. Benke sprang omkring i mysbyxor och försökte komma på ett sätt att få reda på när killen skulle komma med dörren, om han ens skulle det? Mamma, som var ledig under förmiddagen, gick  fortfarande omkring med mascaran i handen. Jag gick upp utan att tänka för att invänta ett samtal från skolan som skulle ge mig exakta tider. Jag gjorde mig i ordning men inget samtal kom. Mammas värninna ursäktade sig och sa att det var onödigt och väcka mig eftersom lednignen inte ringde, men att jag kunde väl somna om igen då... Jag var fortfarande inte vaken utan la mig framför tvn. Det ringer på hemtelefonen en irreterad rektor som undrar varför jag inte är på skolan. Jag förklarar att ingen klargjort när, var, hur eller Om jag skulle komma eller vilken vikarie det skulle blir.. Hur som helst ramlade jag ut genom dörren med kisande ögon då Benke helt plötsligt skulle vara ledig hela dagen. Jag som trodde att de skulle gå upp tidigt till jobbet och jag skulle ligga kvar i min säng med frukost och mys till långt in på dagen. Där fick man så man teg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback