Tycker jag i alla fall


...DATUM: 2011-01-12 | TID: 08:30:38
Jag ser verkligen en stor skillnad mellan svenskar och amerikaner, nu när jag levt i båda miljöer. Just svenskar kan ofta förvåna och göra mig besviken - man vill inte jobba och gör man det så ska man ha ordentligt med credit. En svensk sätter ofta upp en fasad som säger "jobbet ska vara så lätt som möjligt och jag tänker bara hjälpa andra om det lönar mig själv". Varför jag helt plötsligt tar upp detta är för att jag har vart i många samtal både före och efter USA, jag har suttit i möten med svenskar och amerikaner både här och där. Det är så tydligt att svenskar ska ha en viss attityd som jag inte alls tycker om. En sådan attityd som många äldre politiker är duktiga på att ta fram också... Det är väldigt skönt när man har mer fakta än den man ber om hjälp, då kan man alltid sätta dem på plats. Även om det inte borde vara så att människor ska sättas på plats... Tyvärr måste det se ut så tack vare alla egoistiska, introverta och gnälliga SVENSKAR.
Amerikaner är faktiskt mycket bättre på det sättet att man tar till sig jobbet som ett ansvar, gör det med ett leende, kämpar för andras välmående och bryr sig om andra människor - på riktigt.
Tycker jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback