öppna min dörr


...DATUM: 2011-01-06 | TID: 23:40:42
Jag är så trött så mina ögon svider, men tanken på att sova känns inte alls rolig! Jag hade planerat en myskväll med film och möbelplanering inför flytten - men icke sa nicke! Efter en Beck hos Helena känner jag mig nästan svimfärdigt trött... Även om jag druckit kaffe i mängder.
Idag hade jag en mysig fika med Louise Andersson i stan, vi trotsade vädret och gav oss ut för att ta en lära-känna-varandra-fika. Hon flyttar också till huvudstaden snart och kände som jag, en nyfikenhet på ny vänskap! Vi hade mer gemensamt än vad jag trodde och vi har redan planer för våran Stockholmsflytt! (så typiskt tjejer att redan planera vilken mat vi ska äta när vi ses nästa gång...) Känner mig lite konstig just nu med tanke på att det är så mycket nytt som står vid dörren, här sitter jag med en tjej jag träffat en gång och smider planer för en framtid jag har noll koll på. Cool känsla att bara kunna se ljus i framtiden men inget mönster (mer än utbildning och filmjobb). Jag har bara haft en liknade känsla en gång förut - det var när jag stod på flygplatsen för att åka till USA. Jag hade ingen aning om hur mitt liv skulle se ut ett par timmar framöver, skulle jag stanna? Skulle jag flytta till LA eller NYC? Skulle jag komma hem? När skulle jag komma hem? ...
Nu vet jag svaren för vad som hänt, men frågorna gäller fortfarande för framtiden. Vart bor jag om 2 år?
Så här ser Läckra-Louise ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback