En tisdag.


...DATUM: 2011-01-04 | TID: 22:53:32
Kände mig helt tom i kroppen när den sista pusselbiten inför Stockholm sattes på plats. Det har vart en kamp i månader att få till special audition (kunde inte komma på det satta datumet), lägenhet, lån och att faktiskt också komma in på skolan. Nu är allting klart och den 15:e januari lämnar jag Lerum ännu en gång! Det blir alltså att bo i Sundbyberg & plugga på Calle Flygare teaterskola.
Var hemma hos gammelmormor förut och såg till att hon mådde bra! Vi skrattade och pratade gamla historier, bland annat om hennes lilla mini-karriär på Stadsteatern. Jag har också fått klart föreläsningsplanen med hjälp av Martina, den blev väldigt bra. Nu dividerar jag med om jag ska göra mig själv till ett företag eller inte, det kanske är lättare då? .... Hade inte tänkt det innan men om en skola vill att jag kommer så känns det ju mer seriöst....
Hann med en handling innan träningen också, jag har ju trots allt ett hushåll att ta hand om eftersom familjen är på äventyr i USA. Inte för att jag inte hade kunnat leva på gröt och yoghurt men en lillebror i 17 års ålder behöver mat dagligen! Nu har jag laddat upp med veckans mat i kyl och frys. Träningen tog kål på mig och nu sitter jag och tittar ut över ett bombat rum, varför kan jag aldrig hålla mitt rum städat?...
Känner verkligen att en utgång imorgon ska bli roligt! Det har varit mycket jobb och myskväll de senaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback