Ökar kreativiteten!


...DATUM: 2011-02-24 | TID: 15:00:18
Första lektionen avklarad, blir riktigt trött nu när man sätter sig ner och verkligen slappnar av. Man märker att det inte blev allt för många timmars sömn, en lång resa och en första dag på ett nytt jobb. Absolut inget krävande jobb dock, det var kanonroligt! Jag fick hjälpa till och vara tillgänglig men när det var en liten stund kvar av lektionen kunde jag inte hålla mig... Då körde vi teatersport! Det är ju hur bra som helst för att få upp elevernas kreativitetsnivå, eller hur? hihi.
.
.
.
Blev vädligt tankspridd över att vara vikarie, det fick mig att tänka på när jag gick i 9an och hur jag betedde mig så fort vi fick vikarie. Gud vad rolig den tiden var, när man gick i 9an, & vad kul det var att skoja runt med en snygg eller rolig vikarie. Jag kommer speciellt ihåg när vi tvingade en av alla vikarier till att visa oss hur man brottas, då han sysslade med det. Han hette John Holm och var en charmig ung man, hur som helst stod vi i poser och han visade hur man brottade ned varandra från olika vinklar (långsamt). Jag skulle vara lite svår, så jag sa, "vad händer om du tar mig bakifrån" och vände mig om. I dagsläget hade man kanske inte reflekterat till det vi gjorde då, det blev en väldigt genant situation... Speciellt eftersom att han blev helt röd och började skratta, precis som alla andra.
Eleverna idag var inte alls så stökiga som jag trodde - tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback