Not ready for monday


...DATUM: 2011-02-20 | TID: 22:16:48
Vad dum man är som tar ut sig fullständigt på helgen när man har en lång vecka framför sig. Visst måste man ha kul, men nu känns kropp och knopp väldigt oförbereda på måndag, - tur att jag har en liten resa att se fram emot! På torsdag morgon köper jag en stor chailatte och sätter mig på tåget mot Göteborg. Kommer väldigt passande känns det som, jag behöver lite energi från alla tokiga där hemma! Jag har inga problem med att vara ensam, men när man inte kan få vara ifred någongång efter att ha lämnat hemmet - är lite uttröttande. Well well.
Lagade en supergod middag som jag tänkte ta en bild på och tipsa om, men jag var för hungrig för att ta ett kort. Det var i alla fall quinoa (såklart) med en liten hemmagjord salsa och kokta morötter!
---------------------------------------------------
Koka upp vatten och lägg i quinoa & skalade, skivade morötter
Häll upp krossade tomater i en skål, hacka i vitlök, gurka, fetaost, soltorkade tomater, bönor och salt & peppar - låt stå och "gotta till sig"
Lägg sedan i salsan i quinoan och morötterna, rör om tills det är varmt och tjockt!
Jag åt skinka till men det är gott med lite allt möjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback