Coco


...DATUM: 2011-02-17 | TID: 20:23:23
Helt slut! På ett skönt sätt. Hade en mycket givande dag med teaterteknik och en mycket lyckad provspelning. Nej, jag visste inte att det var provspelning, jag hade inte ens fått tillgång till manus men det var bara att ladda om och köra. Efter att ha sysslat med iakttagelser under lektionen kom jag på mig själv med att vara extra uppmärksam på att iaktta alla omkring mig på tbanan. Hur små ryckningar i ansiktet eller en handrörelse kan säga mer än ord - mitt i min lilla trans kommer det på en välklädd överklasskvinna från Östermalm station. Hon hade väldigt eleganta smycken och en dress, scarf och rock. Rosa läppstift och gjorda naglar. Det är trångt vilket gör att hon ställer sig i gången och håller sig i stolsryggarna, hon ser inte missnöjd ut över det utan ler och sträcker på sig. Då petar en ung tjej henne i midjan "ursäkta, sitt du - jag kan stå". Jag tycker absolut att det är en bra sak att göra när äldre står eftersom de inte orkar på samma sätt som unga MEN när är det egentligen en förolämpning och när är det en god gärning? Eftersom tjejen redan ställt sig upp sa den äldre kvinnan "hoh, nja det vet jag väl inte, men, hah, jahaja" och tittade generat på alla omkring. Jag tror inte att hennes tappra försök att se pigg och fin ut önskades att resultera i att vi unga ser henne som gammal och svag - men vad vet jag? Hon kanske var trött i benen och inte alls har problem med att stå för det. Blev bara osäker på när man ska fråga och inte. Kanske alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback