Idag gör jag det


...DATUM: 2011-04-18 | TID: 11:24:26
Visst är det konstigt hur dumma männsikor är? Varför måste vi ha ett ljus i tunneln för att få eld i baken? Jag kan inte jobba för jobbandets skull, jag måste ha någonting att spara till och sträva efter. Jag läser inte böcker om jag inte måste det för att det är en läxa. Jag skriver inte på min bok om jag inte vet säkert att någon kommer att vilja läsa ett utdrag. Jag målar inte naglarna om jag inte ska iväg på någon tillställning osv... Som mamma själv sa är huset de bor i nu finare än någonsin, eftersom de ska sälja. Tycker bara att det är lite lustigt.
|
Idag ska jag i alla fall ha en dag där jag ska göra saker jag aldrig gör annars. Ni vet, sånt man tänker att man vill men aldrig gör - för att ingenting driver en till det... Det kan vara att gå till Lava och göra något fint (Lava är en avdelning i kulturhuset där man kan göra allting nästan, sy, pyssla, trycka, göra smycken osv), eller sätta sig vid kungsholmen och njuta av Stockholm med en kaffe och skisspennor, ha marathon av serien man aldrig hinner, skriva på den där boken, läsa ett manus eller springa två varv i slingan istället för ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback