Ung själ i kvinnan


...DATUM: 2011-04-08 | TID: 21:25:49
Det finns ju en teori att själen lever vidare i nya kroppar. Att man kan se i någons ögon och beteende hur många tidigare liv en själ levt innan. En ung eller gammal själ helt enkelt. Det kan jag verkligen tro på ibland, speciellt idag. Jag satt på jobbet med aningen bitter uppsyn då solen försvunnit och molnen attackerat den tidigare så blåa himmel. Det kom in en översminkad kvinna som såg ut att sålt smöret och tappat pengarna, som om hon ville lägga sig ner och dö. Kön till min kassa var lång men hon ställde sig mitt framför min kund och började mumla någonting med en otrolig östermalmdialekt. Jag bad henne att vänta ett ögonblick - men nej, hon sa att hon behövde hjälp. Dramatiskt försökte hon få det att se ut som om hon var nära gråt - men med tanke på vad jag går i skolan för, kan jag tydligt se när någon pressar fram krokodiltårar (hon grät inte, utan fämtade onormalt och konstigt). Det slutade med att jag hjälpte kunden samtidigt som jag försökte lyssna på vad den snobbiga kvinnan i päls kunde få ur sig mellan alla pust och stön " Jag har gått så länge och hittar inte Mekonomen, snälla du, vart ligger den? Jag har gått så länge, det är inte klokt, inte klokt" Jag ringde mig kollega för att få svar på frågan, det visade sig att Mekonomen ligger på andra sidan Ö-malm. Hon kunde inte tro sina öron, här hade hon gått så länge, eller? Det kom nämnligen fram att hon åkt buss och att chauffören lurade henne. Visst backen ner från bussen kanske var vad hon menade? 10 meter? Hon tog sig för pannan och rättade till det överspacklade ansiktet, klackar och päls var kanske inte den bästa outfiten för hennes uppdrag?
Jag vet inte om jag är okänslig, men när hon började be mig att ringa en taxi (kön var längre nu) ; svarade jag bara, "om du går upp för backen kan du ta bussen tillbaka till Stureplan och åker åt andra hållet istället kommer du rätt, hoppas det går bra, trevlig helg" Hon flämtade och gick inte ur vägen förrän hon beklagat sig över hur hemskt detta var, det värsta hon gjort. Jag kunde väl ha ringt eller fixat en taxi - men denna kvinna behövde uppfostras! Herregud, suck it up och åk tillbaka! Resan tar 10 min... Den själen var ung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback