Like a flower


...DATUM: 2011-04-05 | TID: 20:14:39
Jag är som en blomma. Det sa min mamma i alla fall, då tror väl ni att hon tycker att jag är vacker, harmonisk och luktar gott - kanske det, men hon var ute efter; att jag behöver värme, vatten, sol och kärlek. För att specifisera så var det en skör basilikaplanta vi talade om. Jag är liksom skör, och vissnar lätt, men med lite vatten växer jag snabbt igen (eller vin).
.
Idag har jag lagt många tankar på människor - hur det finns ett antal utseenden som återkommer i alla man ser. Jag kan sitta och tänka "där är en sån, där är en sån osv" Det finns liksom en grundmall för allas utseenden, hur många vet jag inte, men på det sättet blir det lätt att man tycker att vissa liknar varandra mer än andra.
.
Annars har jag spenderat eftermiddagen i skolan. Jag gick dit trots min vilja, satt där och var arg med en panikångest som inte gick att behärska. Nu när jag vet vart jag vill vara och vad jag vill göra känns det inte motiverande att sitta i en källa med trasiga dörrar, speglar, toaletter och stolar (ja allt är trasigt) med auditionlappar till lågbudgetproduktioner och microvågsugnar från 1989... Ni fattar vinkeln...
Jag ska lägga band på mig själv och genomföra detta dock! That's my goal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback