Av och på?


...DATUM: 2011-04-13 | TID: 10:29:46
Dålig update.
Jag hoppas att jag inte låter elak nu, men jag blev lite konfunderad över en sak igår...
Jag var redan trött och tankspridd på tunnelbanan. Orkade inte ens sätta mig ner utan hängde i en stång, lite ivägen för alla andra, ni vet. Hur som helst så kommer det på en vanlig söder-tant med mocka kjol och nylonstrumpor. Problemet var att på fötterna hade hon på sig de nya Reebok easytone skorna. Då tänkte jag på en gång "skorna är inte till för att vara vardagsskor, de ska man ha när man tränar, det är inte så att om man går med de till och från jobbet så kommer rumpan att dra ihop sig på en vecka... I alla fall inte så mycket så att det är värt att gå omkring med dem till vardags och till nylonstrumpor... Man måste fortfarande träna Sverige!"
Ja, jag kanske är gnällig, vad gör det mig? Jag tyckte ändå att det var irreterande, för hon såg så stolt ut att hon införskaffat sig dessa, och att hon nu skulle bli snygg och fin... Hoppas då att de inte bara används för att gå på och av t-banan. Detta är inte första gången jag ser tanter med dessa skor, till vardags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback