En viss kategori av manniskor


...DATUM: 2010-09-22 | TID: 22:04:15
Pa tal om politik, ni som laser min blogg vet att jag har haft en period med kara Astrid Lindgrens berattelser det senaste. Nar jag kollade pa Saltkrakan harrom dagen blev jag nyfiken pa vad Malin gor nu for tiden och vad hon gjort fram tills nu. Det visar sig att hon heter Louise Edlind Friberg och har gatt teaterhogskolan i Stockholm. Hon jobbade ocksa som en ledarmot i Kulturnamnden for Folkpartiet under en period.

Varfor detta ar intressant att skriva om ar for att som manga larare sager har i USA och som jag sjalv upplevt, sa ar skadespelare en viss kategori av manniskor. Min larare sager det ocksa, om man skulle angra sig efter att ha utbildat sig inom teater, sa ar inte ubtildningen till spillo; larare, politiker eller projektledare ar ocksa en del av teater. Dessa tre yrken ar ocksa nagonting som jag har overvagt under perioder i mitt liv, alla tre exempel som hon tog upp for att visa hur manga andra skadespelare tanker. Det ar intresant for mig att manga andra tanker som jag gor, och Louise Edlind likaval, politik ar nagoiting som intresserar mig mycket. Teatern kommer alltid att sta hogst upp pa listan men nedan kommer alla de exempel som lararen tog upp och som andra skadespelare valt i efterhand.

   
Visst ar hon sig ganska sa lik? Louise Edlind Friberg "Malin"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback