Söndagar är alltid söndagar


...DATUM: 2010-09-13 | TID: 03:01:54
Söndagar är alltid söndagar, vart man än är. Jag har en egen regel att alltid mysa så mycket man, ha lite spa, plugga och träna om jag hinner, på söndagar. En allt-till-allo dag helt enkelt. Även om jag inte kan sitta i min pojkväns lägenhet och mysa så kan jag ju i alla fall göra allt det övriga söndags fixandet... Just nu sitter jag och läser in min nya roll, det verkar vara en väldigt rolig och intressant roll. Jag ska spela en kaxig, vacker och mycket ärlig vän till Charlotte som har stora problem. Det kommer verkligen att bli en rolig pjäs, berättar mer när jag läst genom hela.

Att få roller här är inte som i Sverige, genom en hemsida. Här får man dagligen mail om olika auditions eller så sitter det lappar i skolan där man kan skriva upp sig. På onsdag ska jag göra en audition för en vädligt omtalad pjäs där många proffisionella skådespelare är involverade, detta tack vare min lärare. Rollen är inte så stor, men ändå. En annan roll jag sökt är en uppsättning där huvudrollen är dansare, jag har alltid velat göra en dansroll! Vi får väl se hur det går på alla dessa auditions. Det är verkligen lättare och lättare att göra en audition, vilket är bra eftersom det är vad den här buisnessen kräver.

Igår var jag på min första Stand Up Improv, det var helt galet roligt! Jag var lite beskymrad över att jag inte skulle förstå osv, men det var verkligen sjukt roligt. Jag skrattade så tårarna rann! Jag var också överraskad över hur de driver med olika raser, kändisar och sig själva, men det är väl så det funkar det är väl dessutom bara där man kan göra det.

 
Det är mycket lättare att plugga när man har lite rosa runt omkring sig...! Datorväska, block, pennor och tända ljus i samma glädjespridande färg.

Kommentarer
Postat av: SANDRA-EN BRA BLOGG!!

åh den där filmen är så härlig, för det är för blondifilmerna hehe:)

2010-09-19 @ 15:19:24
URL: http://saandraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback