Pussel ska vara underhållande


...DATUM: 2010-09-17 | TID: 06:42:43
Det är kul att känna sig duktig. Att få bra betyg och träna, att ha ett städat rum och äta bra, att ha fina naglar och kläder, att vara en bra dotter, vän och flickvän, att prata om rätt personer och kunna rätt namn, att göra lyckade auditions och tro på sig själv. Det är inte alltid så lätt dock. Ibland går inte alla pusselbitar ihop och då gäller det att inte falla ihop till en hög som tycker synd om sig själv.

Få inte tankarna att jag inte har det bra, för det har jag, kanske just för att jag är medveten om vad jag just skrev. Det är bra att påminna sig själv om det då och då, och det gjorde jag idag. Livet är inte en sträng lärare som kommer att slå linjalen över mina fingrar om någonting går fel, livet är helt enkelt en stor möjlighet som man kan göra vad man vill av. Det dömmer inte och straffar inte, de bara pushar dig frammåt när du gör någonting i rätt riktning. Ganska så rättvist tycker jag.






Kommentarer
Postat av: cialia

du är så vis min vän!<3 nu fick jag en liten knuff i ryggen och lite förnyat hopp om dagen :)

2010-09-17 @ 09:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback