Nu ar det forsent att angra sig


...DATUM: 2010-09-22 | TID: 21:41:27
Sa typiskt att ett helt land ska behova sta for ovetande manniskor. Jag tanker inte prata om hur jag staller mig till SvD men jag tanker prata om de som enligt Aftonbladet, nu angrar sig. Det galler sakert inte bara de som rostade pa SvD och angrar sig, men jag tanker ta dem som exempel. Vad jag har lart mig sedan jag kom hit, ar att nar man har en asikt om nagonting, sa ar inte den acceptabel om man inte kan backa up varfor. Det kan handla om religion eller politik osv.

Varlden och dar med Sverige har vart med om en stor kris och det far manga manniskor att soka forandring, nagot nytt och annorluda som kan fa allt det har dumma att "forsvinna". Nar ett parti da uppkommer och soker sig till manniksor for att trycka pa denna omma punkt var det manga som foll dit, som kande att SvD ar ett parti som kommer att forandra. Nar jag sedan laser att folk angrar sig blir jag riktigt upprord. Det ar valdigt simpelt att se konsekvenserna i efterhand, att inse nu hur Sveriges regering kommmer fungera eller vart pengarna kommer att ta vagen; ar inte okej. Om alla som rostade pa SvD (eller ovriga partier for den delen) verkligen kunde sta upp for varfor de gjorde det och se alla konsekvenser som nagonting bra, da skulle jag vara nojd over den saken. Jag skulle inte samtycka, men jag skulle inte bli lika frustrerad utan mer orolig. Frustrationen kommer av att ovetande manniskor far mer makt an de kan hantera och detta blir konsekvenserna for ett helt land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback