Officiellt skadespelerska?


...DATUM: 2010-10-26 | TID: 23:18:18

Manga timmar forlorad somn och mycket att sta i. Det kanske kan forklara min daliga uppdatering. I Sondags var jag pa set till 04.00 AM, fick tre timmars somn och hade en stressig dag fram till 01.00 AM. I natt fick jag i alla fall 6 timmars somn och behover bara stanna i skolan till 00.00 liksom resten av veckan - jag tror att jag just blev skalespelare officiellt... Jag hade onskat att showen Big Love kunde spelas in pa video sa att ni kunde se, den ar verkligen hur bra som helst! Jag ar stressad men glad att fa vara med i en sa stor produktion.

Tycker att det ar synd att det ar svarare att klara sig ekonomiskt nar man haller pa med teater, nu pratar jag inte Dramaten, utan generellt. Filmindustrin ar sa mycket storre och ger mer pengar. Jag tror anda att teater ar vad jag gillar mest. Jag alskar att sta framfor kameran med ett filmcrew och fa agera, det ar bara en stor skillnad mellan film och teater som jag tanker pa. Nar du spelar in film och anvander sig av den metoden som jag gor, och manga andra, plockar man fram sina actions fran sina egna kanslor. Alltsa, nar jag behover vara forkrossad sa plockar jag fram hur Louise kande nar jag nagongang blev forkrossad for att ge det till min karaktar. Detta ar ju alltsa samma i film och teater, men i film maste du ta fram kanslan - ta bort - ta fram - ta bort - ta fram - ta bort, rast - ta fram - ta bort.... Ni forstar. Det tar pa psyket. Teater ar mer att ta fram, stanna kvar och utveckla, ta bort. Det finns givetvis andra metoder att anvanda an denna men for mina actions funkar den, aven om det blir lite jobbigt psykiskt ibland.

Nu ska jag kopa lunch och satta mig i solen med en bunt laxor.


Teaterproduktionen dar jag dodar min man.


Filmen; "on pointe"

So Long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback