En kort sammanfattning


...DATUM: 2010-10-14 | TID: 08:50:49
Det är en himla tur att morgondagen kommer att bli den sista långa dagen. Efter idag känner jag mig slut i varenda muskel och all energi. Jag hinner knappt sova eller äta trots att jag har 10 timmar i skolan mellan repetioner och klasser, det kanske förklarar hur mycket det är att plugga. Jag satt till och med i taxin och skrev även om jag blev åksjuk, för att slippa sitta uppe hela natten. Det är väl så det är på universitetet antar jag, min stackars hjärna krampar... Det verkar dock löna sig betygsmässigt, vilket känns bra.

Den nya klassen som orsakar alla dessa timmar är ändå ganska rolig. Den heter Art History och är vad namnet anger, jag är väldigt intresserad av konst och att läsa konst. Det är ju precis vad kursen innehåller, men också massivs av historia som faktiskt är kul att känna till. Jag skulle vilja gå på konstutställningen som de har i byggnaden intill min, men just nu finns ingen tid till det. När dagen kommer då jag är uttråkad och har ett par dollar över (aldrig) så kanske man skulle ta sig en titt!

Vi håller på med material i kostym klassen och har fått 60 olika små bitar av alla sorters material att lära oss. Helt plötsligt kände jag mig väldigt intresserad av alla olika typer som vi fick, hur roligt det var att veta skillnad och kvalitet. Därför gjorde jag en ritkig Louise grej... Jag gick till bokaffären och köpte ett fint häfte som jag kunde sätta in alla bitar i, för att skriva namn och förklaring så att jag kan ha det när jag behöver i framtiden! Ni vet, när jag ska sy eller köpa möbler... (det kan ske!) Det ser i alla fall väldigt fint ut och jag ska minsann ha kvar mitt lilla häfte tills jag blir riktigt gammal.

Innan jag släcker lampan för ett par timmars sömn vill jag bara säga;
För er som fortfarande söker er passion i livet, forsätt att söka. Ge inte upp halvvägs och välj en annan väg, leta tills du hittar vad som känns rätt. Du kommer aldrig att behöva fråga dig själv om någonting visst är din passion eller inte, när du hittar - så vet du. Det finns ingen tvekan om att teater och film på alla dess olika vis är min stora passion. Känslan att göra vad just Du är menad till är overklig. Tack alla ni som pushat mig till att komma hit, jag är väldigt lycklig att ha fått den här upplevelsen, även om jag stressar och saknar.



Ser jag inte ut att stormtrivas?...

So Long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback