Det vilar en förbannelse


...DATUM: 2010-10-08 | TID: 05:25:08
Lång dag.
Ibland är det roligt, ibland är det tråkigt och ibland bara jobbigt - idag var det faktiskt ganska roligt.
Jag vaknade tidigt av byggarbetarna trots att jag hade sovmorgon, men det var nog lika bra eftersom jag hade en del mail att få iväg och tre skypedater med tre favoriter!

På kostymklassen började vi sy idag, sy på symaskin. Jag vet inte om alla vet det men jag har en förbannelse som vilar över mig när det gäller att sy på maskin. Det är okej att sy för hand, men när den där vita och tunga saken finns i samma rum blir det aldrig bra. Jag förstår hur man ska göra, jag tar det lugnt och är nogrann men det spelar tydligen ingen roll. Jag vet inte om detta beror på att jag spenderade syslödjs lektionerna i soffan som fanns i samma rum, flamsandes och ointresserad men nu vore det bra att ha lyssnat... Jag önskar att jag kunde sy, jag är ju trots allt en väldigt estetisk person som använder den kreativa sidan av hjärnhalvan med tanke på att jag är vänsterhänt. Jag älskar att göra saker, alltså pyssla små kort eller annat smått, tecka/måla, koreografera, och skriva så varför inte börja sy? Jag skulle kanske passa som designer? Eller tja, jag vet inte, nog om det.

Nu har jag i alla fall repat med filmen, övat på min roll i actingen och läst in monologer till en audition. Så just nu är jag lite skör och trött i hjärnan, man blir verkligen trött av att hoppa mellan karaktärer på detta vis, men hjärngympa är väl bra antar jag! Eftersom kroppen inte rör på sig så är det ju bra att hjärnan får lite träning...
Jag kanske borde gå ut och gå...


Jag ska göra en monolog från Fröken Julie - skulle verkligen vilja se den uppsättningen!

So Long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback