Anvand din kropp


...DATUM: 2010-10-29 | TID: 22:37:10
Larde mig en ny acting taktik idag. Tidigare har jag vart mycket inne pa Stanislavski's metod, men ocksa att anvanda mina egna minnen for att fa fram en kanlsa. Det funkar men idag hade vi en lang diskussion i klassen angaende vilken av alla metoder som ar bast. Vi stoter pa sa manga varje dag att det blir forvirrande, vilket ar fartigt. Just nu ar min larares mal att vi ska kanna oss fria fran alla taktiker, att vi ska hitta en egen taktik i oss sjalva innan vi kan ta till oss bitar fran metoder. Att hitta de olika elementen i oss som haller kanslor for en viss handelse. Om man kan ta fram vart man haller sina kanslor sa kommer det ocksa att komma en reaktion och en rorelse. For att hitta platsen dar din kansla finns maste du ge varje replik en titel for en action 'I need you' etc. Da kan du forhoppningsvis ocksa ta fram kanlsan for det (har brukar jag ofta lagga in - 'har har jag behovt nagon? ur kandes det?'osv. Jag tar alltsa ofta in mina egna minnen har... Det ar inte nodvandigt men det hjalper mig) Du jobbar dig fram hit for att sedan ge den fysiska rorelsen.

Den nya taktiken ar alltsa att frigora mig fran alla metoder och bara anvanda min kropp. Kommer ihag nar jag skulle ta fram kanslan for en scen da jag blir pakommen att vara otrogen. Min regissor tog ut mig pa en liten joggingtur istallet for att anvanda mitt psyke, hon gjorde alltsa nagonting fysiskt for att fa fram det psykiska. Jag menar, skulle man bli pakommen att vara otrogen sa satter det sig i andnignen - vilket jogging ocksa gor!

Nu ska jag inte hjarntvatta er mer...



So Long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback