Jag har sagt det förut och säger det igen.


...DATUM: 2010-03-23 | TID: 11:48:42
För att liva upp en tråkig tisdag som denna tar jag hjälp av en stor väska med massor av roliga saker att sysselsätta sig med på tråkiga lektioner, ett nytt klädesplagg, färgade pennor till pluggandet och en bästa vän som kommer spenderna natten hos mig.

Det finns alltid någonting man kan liva upp sin tråkiga vardag med! Jag läste i Cosmo om massor av tips på hur man kan ta vara mer på sin tråkiga vardag ,full av rutiner, det behöver inte betyda att man ska bestiga berg eller baka de godaste muffinsen som någonsin existerat, till alla du känner. Det räcker med att njuta av de små rutiner vi har, genom att le och stanna upp när vi gör dem. Känn efter hur skönt det är att duscha, ta en promenad hem från jobbet och andas in frisk luft, ta med lite roligare lunch än vanligt osv. För mig funkar det dock att tända ljus, ha lite hemma-spa, eller rent av finna lugn i själen genom ett städat rum eller att sätta mig och planera. Att plugga kan istället göras med en rolig färg på pennan med en god kopp te, städning kan göras till bra musik och spa görs bäst med ljus, många, helst med lukt.

Jag ska verkligen försöka hitta harmonin i mitt liv! 
Djupa tankar är kanske ingenting jag behöver finna mer efter de senaste inläggen...


Jag har sagt det förut och säger det igen - make it with a smile! Jag tycker att jag och bästisen lyckas ganska bra.

Kommentarer
Postat av: amanda

2010-03-23 @ 12:30:49
URL: http://amandaalbino.blogg.e
Postat av: amanda

tycker att din idé låter underbart, att finna harmonin i livet borde alla göra! :)

2010-03-23 @ 12:31:33
URL: http://amandaalbino.blogg.e
Postat av: Anonym

Eller hur :) !

2010-03-23 @ 17:18:31
Postat av: Svar:

Ja det är verkligen en bra grej! (:

2010-03-23 @ 17:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback