Could we pretend that airplane in the night sky is like shooting stars?


...DATUM: 2010-06-30 | TID: 20:02:42

Idag såg jag ett flygplan. Precis mellan alla moln, på en liten blå plätt flög ett flygplan. Vilken grej tänkte jag. Här har jag under 18 år bara sett flygplan som någonting fågelliknande som sveper över himmelen då och då. Kanske ibland ägnat en tanke åt att fundera över om det ska landa eller lyfter. Idag slog det mig verkligen vad den avlånga plåtbiten betyder och faktiskt innebär. Någons liv kanske ska förändras, någons hjärta kanske har krossats, någon har en fantastisk tid framför sig medan någon annan är trött och på väg hem från jobb i Göteborg. En hel mix av människor och känslor som färdas kilometer upp i luften innuti en avlång och plåtig sak med fönster.


Älskar nya låten Airplane.

So Long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback