Är det verkligen så?


...DATUM: 2010-06-08 | TID: 18:09:44
Ibland har jag tänkt tanken att kläder och annat oftast ersätts som en tröst för någonting annat, eller en mur för sin identitet. Jag kan hålla med om det ibland, att ett plagg säger tillräckligt om hur du är så att du slipper själv, men det blir på ett mycket mer ytligt sätt. Jag kan tycka att det är lite tvärtom faktiskt, när jag köper någonting så är det för att jag själv känner i mig att det plagget eller den grejen kan lyfta fram mitt inre istället för att pressa fram sin personlighet ur ett plagg. Jag köper inte dyra kläder för att visa andra, för det syns inte med någon stor ful text eller märke, det är kvalité och känslan av att ha gett sig själv det värdefulla plagget. Det låter så töntigt, men det är sant.

Visst känns det också ytligt att säga att tröstshopping skulle hjälpa, men det gör det... Det handlar ju om att känna sig fin och tillfredställa sina viljor. Det handlar inte om att man är materiell som person, det handlar om att man unnar sig någonting, i uppskattning till sig själv.

Ja, det finns mycket tid att tänka som student. Jag har shoppat lite idag som kanske kan tydas! Roligt att shoppa med presentkort tycker jag... Köpte bland annat ett par korta leggins som man kan ha istället för shorts, vilket känns skönt! Jag gillar inte när det sitter åt...


Branting

So Long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback