Never look back


...DATUM: 2010-01-09 | TID: 17:41:49
Gud vad dagarna springer iväg! Det mäker man när man sätter sig för att blogga lite och ser att det var 5 dagar sedan sist... Detta är ju bara ännu något som visar att man ska ta en dag i taget, eller jag i alla fall. När man är stressad och hela tiden springer från nuet så går tiden så himla fort. Visserligen är det en sån tjej jag är, rastlös med en evig iver om att förbättra och förändra men ibland kan det vara rätt så skönt att bara göra ingenting. Nej, nu ljög jag... Det skulle vara skönt att känna så men det gör jag inte, inte alls.
          Idag har jag en sån dag då kvällen är helt oplanerad och jag är trött och sliten efter jobbet, normalt hade kanske vart att lägga sig i sängen och kolla på en film i lugnets stund men, hm nej det lockar inte... Jobbigt att liksom vara trött men ändå så rastlös! Får väl plugga på körkortsteorin så jag kan ta det jäkla körkortet någon gång... Där snackar vi att känna sig fri.

Jag vet att det är dumt att sitta och känna ångest över att dagarna springer iväg, eller allt man inte gjort. Jag blev som liten tillsagd att aldrig titta tillbaka, bara fram. Det är ett väldigt bra ordspråk och gör att man mår mycket bättre. Det som vart kan inte göras ogjort eller om igen, därför är det ju fullständigt knasigt att tänka tillbaka och få ångest eller må dåligt. Minnen ska man givetvis ta till sig ofta men det är en helt annan sak, enligt mig. Minnen sitter kvar som en del av dig, de behöver du inte gräva i det förflutna för att få fram. Herregud, vilket poetiskt inlägg, well well lite goda ord skadar väl ej.




So Long


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback