Here we go


...DATUM: 2010-08-21 | TID: 01:36:26
Jag har lovat att blogga härifrån, så nu händer det!

Just nu sitter jag i min gigantiska säng och tittar ut mot poolen, framförallt solen. Man är så ovan vid att ha sol, varje dag! Jag är i och försig rätt så ovan vid det mesta här... Allt är faktiskt annorlunda; beteende, mat, humor, väder, kläder, bilar, affärer, djur och regler så klart. Jag bor med morbror så jag känner mig ganska så hemma, har ett eget rum och eget badrum så det känns bra. Jag är förvånad över hur nyttigt de äter varje dag, men glad över det.

Skolan har börjat och som jag skrev så är det jag och 67,000 andra studenter som packar sig iväg till ASU (Arizona State University) Det är 2 eller 3 störst i hela USA?! Så vackert med palmer och fina hus överallt, givetvis massvis med studenter, events och vatten. Jag brukar inte dricka vatten men jag skulle seriöst dö om jag gick en dag utan vatten. Jag svettas varje gång jag går utanför dörren, men alla har ju samma situation så den biten får jag bara äta upp... På måndag hoppas jag att få in alla ansökningar om jobb, jag hade ett möte med Mary som ska hjälpa studenter att få jobb, vi kollade mitt CV och skrev ut olika alternativ som känns bra. Danslärare eller Event assitent är två av dem som känns lockade.

Med tanke på att skolan är så stor så får man nya vänner varje dag, det är bara att sätta sig bredvid någon eller gå fram till ett gäng- så har man vänner på 2 sekunder. Vi skrattade lite åt det faktiskt, det är så bissart, men alla är i samma situation så det är bara att köra på.

När jag inte är i skolan så myser jag med Sampsson och Sofia, vilka är Claes och Natashas hundar. Önskar att jag hade foton att ladda upp men det får komma senare. Annars badar jag i poolen eller tränar, just nu i deras hemmagym men jag ska börja gå till ASU:s gym, där det finns ALLT och lite till, pooler och annat roligt.

Känns konstigt att vara här eftersom drömmen om det har funnits så länge. Nu känner jag mig lättad över att ha klarat ett stort steg i mitt liv, det är svårt att förstå att this is it, likadant med en resa man planerat superlänge då är det svårt att faktiskt inse att det händer när det händer. Jag påminner mig själv hela tiden och försöker att se det positiva i allting, som vanligt... Teaterklasserna verkar vara hur bra som helst och männiksorna där också.

Det är lite om hur mitt liv ser ut just nu. Jag hoppas att jag får ut lite bilder snart!

En av orimligt många byggnader på ASU

So Long

Kommentarer
Postat av: Anton

Vad kul att höra :) Fan va är avundsjuk på dig! Jag kommer din blogg nu hela tiden haha ;D

2010-08-21 @ 10:54:14
Postat av: anton

följa**

2010-08-21 @ 10:55:29
Postat av: micka

hoppas allt är bra med dig, gumman. håller tummarna på att allt ska gå skitbra! tänker på dig. Puss mikaela

2010-08-21 @ 11:56:31
URL: http://frayme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback