Luf:are


...DATUM: 2009-11-14 | TID: 20:53:51
Jag har nyligen blivit medlem i Luf, Liberalaungdomsförbundet. Nu är jag säkert på att många höjer lite på ena ögonbrynet men ni kan låta den muskeln vila för egentligen är det inte särskilt egendomligt. Jag är en tjej med massor massor av åsikter och jag är nästan alltid den som höjer rösten vid debatter. Därför har jag äntligen fått en möjlighet av att göra något av alla dessa åsikter, som en liberal. Ju mer jag hör och lär mig av hur väldren inom politiken är desto mer sprudlar det i mig efter att få ställa vissa frågeställningar och dra Luf långt! Hittils har jag blivit anställd av Sanna, som redaktör för Kurir Liberal som ska bli en tidning för alla inom Luf & våra kampanjer. Vi ska också annordna Lufiaglögg, en idé av Sanna http://sannasrum.blogg.se/ vilket innebär en liten tillställning för alla i Luf där vi ska dricka glögg och äta pepparkakor, givetvis också disskutera politik.

Jag trodde aldrig att jag skulle gå med i ett ungdomsförbund;
1. Jag är "estet tjej" och tycker att gubbarna i kostym får klara sig själva.
2. Vem bryr sig om hur detta mesiga landet styrs? Det är ändå försent att förändra.
3. De som är aktiva i ett ungdomsförbund är tråkiga och lillgamla.

Men, mina vänner, det är faktiskt inte alls så! Det är en rolig möjlighet för unga att bygga upp ett samhälle med nymodiga åsikter och ett väldigt roligt sätt att komma ut i landet och träffa andra som vill vara med att bygga upp framtiden.

O så vuxet det lät men tänk på det, jag tänkte till efter en debatt med klassen, det ångrar jag inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback