Dagens Tyck till!


...DATUM: 2009-11-26 | TID: 22:22:48
Jag blir faktiskt himla trött på att folkpartiet inte fick igenom sin kampanj om samhällsprov samt språkprov för utländska sökande för svenka medborgare. Jag menar det är ju inte som att alla som vill ha ett uppehållstillstånd måste göra detta, bara de som vill bli svenska medborgare. Det är ju bara en grej för att vi alla ska kunna bygga en samhälle tillsammans, där vi kan förstå varandra på alla sätt. Dessutom tror jag att många grupperingar hade minskat eftersom vissa inte längre är tvunga att söka sig till människor i samma situation utan kanske känner sig mera delaktig i vårt samhälle... Tråkigt att frågan slogs ned bara för att de inte kunde uppge vilka frågor som skulle stå exakt på det lilla samhällsprovet, men jag menar det kan ju bara vara grundgrejer som har en poäng för hur vi har det idag (?)
Det är något jag kommer att försöka påverka i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback