God morgon - och då menar jag God!


...DATUM: 2009-05-24 | TID: 11:58:25
Oh no, regn! Visst kan det vara mysigt att sitta inne och gosa i regnet med en filt och en kopp te, men just nu känner jag inte för det riktigt. Jag vill ut och springa eller sola! 
 
Jag måste faktiskt berätta om en fruktansvärd dröm jag hade i natt. Jag antar att det är för att jag har umgåtts med Scott hela helgen för jag drömde faktiskt att jag fick barn - jag var gravid ett tag och fick sedan mitt barn, min dotter. Jag hade ofta ångest inom mig eftersom allt var så sjukt verkligt. Det var blöjbytande och ammande stup i kvarten, inget party på helgerna och givetvis massa gos. Ibland när jag fick ångest och tänkte att jag var dum som hade skaffat barn så tidigt så kunde jag bara ta upp min dotter i famnen och krama om den lilla mjuka kroppen för att få så otroligt mycket kärlek att ångesten släppte. Jag vet att jag flera gånger i drömmen tänkte - är detta en dröm? Men varje gång kom jag ändå fram till att det var inte det, jag hade en liten dotter. En dag skulle jag åka in till stan och fika med en vän och går bara från huset som vanligt, utan min bebis. När jag kommit in till stan insåg jag detta och sprang till tåget för att ta nästa hem, väl hemma lyfte jag upp det lilla livet och grät floder. Sen vaknade jag. Det var en otroligt skön känsla men lite tomt känns det såklart. Konstigt vad verkliga ens drömmar kan vara. Undrar vad det betyder att jag glömde min dotter hemma? Antingen var det för att jag sett Hundtricket på kvällen och tänkte på när han går ifrån sin hund för att gå på samma buss som sin drömtjej eller så ska jag helt enkelt inte skaffa barn...


Nu måste jag plugga lite bokföring och rättskunskap, So Long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback