Nu jäklar bränns det


...DATUM: 2009-05-23 | TID: 17:59:54
Jag har fått min första riktiga solbränna, äntligen. Kanske inte supersnygg men den är i alla fall kommen. Just nu sitter jag insmörjd i aftersun och försöker kyla ner brännan lite... Ibland är det så skönt att bara vara lite oattraktiv med en toffs mitt på huvudet och byxorna ovanför naveln med en stor gosig tröja över. Inget hår i ögonen och inga obekväma byxkanter, perfekt... Väldigt fult men så får man faktiskt ha det när man är med lilla familjen på landet.

Det är verkligen hur mycket lättare som helst att plugga här ute. Det finns liksom ingenting som kan distrahera mig tillräckligt, sola kan man ju göra samtidigt. Man kan inte träffa några vänner, hitta på något skoj, ligga vid tvn (vi har en tv men man ser ingenting under dagar då solen ligger på, ganska onödigt att titta då...) inte städa någon garderob eller prata massor i telefon (det har jag inte råd med) : Alltså är det ett väldigt bra tillfälle att plugga massor när man är här. Jag har faktiskt inte vart rastlös en enda gång hittils, vilket jag alltid blir när jag är "ensam" här. Kanske var jag lite utbränd efter de senaste veckorna och behövde en riktigt utvilande helg. Vem vet. Eller så har jag bara blivit lite mindre uttråkad av mig?

Nu ska jag äta lite frukt och plugga lite till. Ska givetvis också kolla in när mamma ska sy gardiner... Det är verkligen någonting att lägga på minnet mina vänner för hon är då ingen sömmerska - förlåt mammsen men kommer Du inte ihåg när du skulle sy gardiner förra gången...? Det gör jag, hihi.



Lite färg har man väl allt fått?

So Long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback