Vilken resa!


...DATUM: 2009-03-26 | TID: 20:21:52

Längesedan ni hörde från mig nu, jag vet! Det har vart väldigt mycket annat så att säga.
Kom nyss hem från en liten tripp med bror min till Norrköping! Det var en väldigt förhastad bokning kan man säga.
Jag hade planerat att åka dit eftersom jag skulle spela in en roll i "när orden tagit slut". Regissören skrev att kompisar gärna fick följa med som statister om de ville, så jag frågade. Problemet var väl att det var under skoltid och dessutom kostar lite. Näst sista kvällen stod det iaf klart att jag skulle få åka själv, men det är inga problem eftersom jag inte har några problem med att göra saker själv, jag är väldigt bekväm i mig själv ensam kan man väl säga... Då säger min kära bror "men jag kan ju följa med!" Så det var bara till att boka sista minuten och packa väskorna.
Vilken resa?! Det börjar med att vi missar tåget till sthlm från göteborg... jag hade kollat fel på tiden, surprise? nej. Kanske ska nämna att min brors temperament inte är att leka med. Jag, lugn som jag alltid är, drar iväg argbiggan till ett cafe och beställer en STOR caffe... Där ringer jag och kollar upp nästa tåg, vilket skulle avgå en timma senare. VI tog detta med våra ogilltliga biljetter och fick börja boka om alla bussar och transporter som skulle ta oss till nörrköping. På den näst sista bussen vare bara att öppna maten och äta med händerna eftersom vi var sena till inspelningen (detta var okej med regissören, mina scener var ändå sist)

Efter inspelningen skulle vi hitta någonting att äta och hotellet. Det var mörkt och svart när vi snurrade runt bland skällande hundar och ovetande nörrköpingsbor. Tillslut satt vi på hotellet med skorpor och pucko framför Andra Avenyn. Dessa dagar känns hur som helst som en vecka och jag hade faktiskt väldigt roligt med lillebror min! Även om vi hade många motgångar och klantade till det så löste sig allting väldigt bra. Det är fatkiskt ofta så för mig, att jag alltid löser mina problem väldigt snyggt, för problemen kommer jag inte undan ;)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback