Må Gott


...DATUM: 2009-06-10 | TID: 13:41:57
Ja, nu närmar sig sommaren och bikini vilket får väldigt många att släpa sig iväg till träningar eller gå en extra promenad. Jag har märkt en sak vad gäller träning dock, det går väldigt lätt för långt, tyvärr...

När man börjar träna är det i början bara själva grejen att man tar sig iväg och gör något bra som spelar roll, hur effektivt det är kanske inte är det viktigaste just då utan en liten runda längs kvarteret räcker för många. När det sedan börjar visa resultat vill man ha mer, det är så man fungerar, man börjar kanske byta ut matvanorna lite för att få extra resultat och kanske tränar lite mer. Eftersom att träning inte bara ger muskler och motion utan också lycka och koncentrationsförmåga blir det lätt att man kan bli lite beroende av att röra på sig, vilket är kanon. Vad som är farligt är att man kanske inte nöjer sig med att byta till fullkorns pasta eller mörk choklad på lördags kvällarna utan man kanske börjar ta bort mer och mer som man borde ha i sig när man tränar så hårt. Detta tar inte bara skada på Din kropp utan även på Dig själv! Tänk att vara så duktig och träna, eller helt enkelt bara leva ett liv, utan att unna sig ordentlig mat eller lite choklad då och då? Man måste vara snäll mot sig själv, detta skriver jag av egen erfarenhet eftersom jag nu lyckats hitta en balans mellan träning och mat. Självklart ska man inte äta onyttigt om man inte vill det men att äta gott och unna sig en glass ibland är inte mer än rätt, skulle jag tacka nej till en glass bara för att jag vet att jag skulle få ångest - skulle jag bli rädd och ledsen på mig själv. Jag säger bara; Må Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback