A tout a l'heures


...DATUM: 2009-06-01 | TID: 21:11:56
Nu var det ett väldans tag sedan men här är jag, tillbaka från Paris! Vilken otrolig resa... 22 timmars bussresa fram och tillbaka var det verkligen värt. För att sammanfatta alltihopa kan jag väl säga: gå, gå och gå. Ja, så mycket har jag inte gått på länge fast jag satt ju en del också kan man ju säga så det jämnar väl ut sig.

Vi åkte i alla fall och besökte alla sevärdigheter i Paris och fikade givetvis en massor. Jag vet inte hur många caffe det blev under de dagarna och jag vill inte veta heller... Med tanke på att vi bodde vid starbucks coffe så... anyway vad som är så konstigt när man reser runt och kollar så intensivt på allt är att man aldrig riktigt hinner stanna upp och verkligen njuta av vad man ser. Det var som min vän Mathilda sa; Herregud nu har vi precis sett Eiffeltornet! Det har jag velat se hela livet och nu har vi sett det och är redan påväg där ifrån? Ja så kändes det hela tiden men det var verkligen coolt att se allting live. Jag blir så himla kulturell när jag är i sådan miljö så jag var tvungen att teckna hela bussresan hem... Mina nya klänningar kom givetvis också till användning i huvudstaden av mode, det var verkligen 100 gånger roligare att strutta omkring i klänning och klackar där än i Göteborg, jag är inte ens ett så stort fan av klackar här hemma men jag hade klackar hela hela resan faktiskt. Knepigt.

Så för att sammanfatta mina dagar så har jag; fikat, shoppat och turistat runt till alla Paris stoldtheter! Helt okej sysselsättning måste jag erkänna people. Min franska utvecklades otroligt och jag kände faktiskt att jag lätt skulle kunna klara mig där själv med min franska, kul kul! Jag vill och ska tillbaka till Paris, det är ett som är säkert. A tout a l'heures!
 
Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback