"What the world needs now, is love sweet love" (...)


...DATUM: 2009-07-09 | TID: 11:35:27
Halloj!

Gud vad tiden går när man jobbar på dagarna, jag hinner ingenting mer än att slänga mig i soffan med en kopp te... Idag är det ju i alla fall den sista dagen innan lite ledighet så det känns skönt, har jobbat tre dagar i sträck vilket känns väldigt lagom för krafterna.

Måste faktiskt få ur mig lite frustration som jag bär på inom mig. Min vän blev rånad härrom dagen påväg till en badplats i stan, hon blev av med mobil ipod och alla sina guld smycken, bland annat hennes guld ring som hon fått av sin mormor... Vad är det för ett jädrans samhälle vi lever i? Dagen efter läser jag att en stackars tjej blivit jagad från trädgårn av fyra killar som skulle våldta henne, som tur var kom hon undan. Tyvärr kan inte dessa händelser påverka mig så att jag blir mer försiktig och exempelvis inte vandrar själv mitt i natten längs avenyn eller åker taxi själv hem. Någonting måste nog hända mig för att jag ska bli mer uppmärksam, tyvärr. Jag menar, ingenting händer ju mig... (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback