No more winter.


...DATUM: 2009-01-08 | TID: 16:08:34
Jag håller helt och hållet med min svenska lärare. Även om det är snö och mycket julpynt fortfarande sitter kvar, får man inse och tro på att det faktiskt snart är vår, så mår man bättre och blir gladare, vi är på rätt "halva" . Det är så sjukt egentligen att jag inte kan njuta av denna årstiden, som imorse, en vacker vinterdag med snö som faller i pudertussar... *suck* tänker jag...  Jag bara längtar efter värme och sol. Det förklarar ju i och försig varför jag vill emigrera till ett land med massa sol året runt..!  Kanske är det för att jag är en s.k skärgårdstjej. Jag har vuxit upp med hav och västkust, livet för mig är hav, tång och båtar. Visst kan det vara vackert med snö, men det gör mig inte i närheten av så lycklig som havet gör mig, eller sommar övehuvudtaget. Även om jag någon dag emigrerar, Phoenix kanske, så kommer jag alltid att åka tillbaka och bo i min sommarstuga vid havet, jag måste ha lite hav i livet, så är det bara!

Första dagen i skolan idag.. det var lite konstigt men kul att se alla igen! Vi var väldigt övertrötta hela bunten så vi skrattade och flamsade oss genom hela dagen :) Jag har allt lite ångest tills allting verkligen sätter igång, med jobb och iv-val men nu när vi börjar närma oss sommartider känns allting mycket lättare! Nu är det ju snart helg med :) Känns som att den kommer bli rätt lugn, men man vet ju aldig.

Idag har jag ingenting planerat, ingen träning och ingenting att kolla in på tv. Skönt eller tråkigt? Jag måste säga att det är lite tråkigt, det är ju inte det att jag inte har tagit det lugnt på ett tag. Det skulle inte skada att ha någonting att hitta på faktiskt. Jag får väl mysa ner mig framför en film, är väldigt väldigt trött....


Älskade Bohuslän

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback