Du måste inte vara ROSA


...DATUM: 2009-02-02 | TID: 21:30:21
Hej hopp!
Nu är min stackars kropp helt slut efter träning och plugg. Jag får aningen panik över att tänka på min vecka, som redan är planerad? På en måndag? Jaja, jag får försöka hitta ljuspunkter i det med, jag har ju i alla fall någonting att göra...

Konstigt, för i fredags kändes det äntligen som att våren var på väg, lite ialla fall, det var inte riktigt lika kallt och jag kände lite vårlukt. Men nej. Idag var det ju så kallt att mina öron var helt avdomnade när jag kom fram till skolan. Fy.
Efter imorgon kommer det ändå att kännas lite bättre i mitt liv, eftersom det ligger både skolarbeten och jobb framför mig imorgon. Längtar!

Fick en liten tanke...

Förra måndagen var det en liten tjej som kom fram till mig på en utav mina danslektioner med de yngsta och sa: "Fröken, jag har ingen rosa balett kjol eller rosa skor, får jag vara med ändå?.."  Jag blev så arg! Inte på henne såklart, utan hela grejen?! Dans har ingenting med att klä ut sig till prinsessa att göra, det är bara någonting som många tycker är roligt. Men det betyder inte att alla måste det. Till och med denna tjejens mamma kom fram och sa " Jag lovar att vi ska köpa sånna där rosa kläder snart.... men går det bra idag?"  Va? Vad har hänt med mitt jobb bakom min rygg? Är det en skönhetstävling mellan småtjejer? Kan de inte få vänta med det lite, jag lovar att de kommer att få en heldel sådant när de blir lite större. Stackars barn...
Jag kan ju däremot inte ungdå att säga att de är förtjusande söta i deras små balett trikåer och skor...!

Nu ska jag gosa ner mig. Sov Gott

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej min lilla älskling. Vet inte om jag nämnt det tidigare men tänkte fråga, fastän du är helt fullbokad denna veckan om du har lust att komma på Vilmas kalas på lördag kl. 13.00? Puss puss

2009-02-04 @ 10:11:34
URL: http://varj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback