Frihet är toppen


...DATUM: 2008-11-17 | TID: 07:26:29

Hejsan :)

Ledsen att jag inte bloggat idag, förrän nu ;)
Jag kom precis hem från damernasafton, vilket är det mest underbara sätt att avsluta en vecka som finns. Idag var det en smyckeförsäljare där som jag köpt smycken av förut, jätte fina handgjorda saker, så idag blev det ett par örhängen i guld. För omväxlingsskull :) Jag är en silvermänniska...
Nu ska jag bara hänga upp lite kläder, fixa iordning allt för den kommande veckan. Hoppas att jag kan få min telefon snart  också. Sen blir det också sex and the city innan det är sovdags!

Kollade på The note book med älsklingen idag, som han lovat, och grät som vanligt. Men det gav mig en massor av inspiration till vad jag ska prata om på mitt tal i engelskan - frihet såklart. Det är ju något som är mycket viktigt för mig, att alla inser att de är enkilda individer och att man får göra vad man vill med sitt liv. Det är frihet för mig. Sen kan man ju definera det mer såklart, men om man tänker sig fattiga eller rika, det spelar egentligen ingen roll, för det viktigaste är att alla gör det som de kan och vill med sina liv beroende på omständigheter. Sen finns det givietvis mycket som man inte kan göra, ekonomiskt eller lagmässigt. Men man måste ändå drömma om det för att inse att man är fri och skulle kunna göra allt man vill om man kunde. Man behöver inte alltid utföra något för att känna sig fri, bara drömma om det och veta att man faktiskt skulle kunna. Även om du inte har pengar, så skulle du kunna om du hade. Sen handlar ju frihet inte om pengar för alla, men eftersom frihet för mig är att göra vad man vill, så kostar det oftast att uppfylla de drömmarna, att resa massor och kanske bo på olika ställen i världen. Eller bara veta att man vill skaffa familj och bo kvar här föralltid, det kan också bara en frihet. Vad jag vill komma till är, som vanligt, gör vad Du vill med ditt liv. Det behöver inte vara något stort som att flytta utomlands eller resa massor, men tänk efter, och gör det. Eller sträva efter det i alla fall. 
Detta är lite utav det som mitt tal kommer att handla om -Frihet för mig

Dags för sex and the city :) 

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback