Min jul


...DATUM: 2008-12-26 | TID: 17:24:47
Jag säger bara en sak. Min släkt är galen, men rolig. Gårdagen började lugnt, med lite julmys framför granen med gröt och familjen. Lite julklappsutdelning och förberedelser. Jag fick väl allt som stod på önskelistan, så den biten var mycket lyckad! Mössan, boxen, klänningen, parfymer, krämer, pengar, sminkväska, bok, guldtoppen och ett par bakis brustabeltter av brosan. När min bror klätt ut sig till en lite annorunda tomte och haft en rätt så interessant julklappsutdelning spårade det en aning... Det var väl lite senare på kvällen, när vi bestämde oss för att spela spel som det egentligen gick snett.. Vi borde veta bättre vid det här laget än att ge oss in på den biten. Första spelet resulterade i att min bror kastade presentpapper i huvudet på Lasse, mamma satt och gapade påhittade regler och spelade för sig själv, Niklas fick ett skrattanfall (de går aldrig över) och resten tjatade över vilka kort som var vilka medan Fia försöker få tag på någons hand att trycka mot sin magen. Oturlignog stod det fel på de rätta svaren bakom ett kort.. Ni kan ju bara tänka er vilken fruktansvärd diskussion detta blev. Vart var de rätta svaren? När de rätta svaren sedan kom fram, vart var de rätta frågorna? Alla skriker åt alla...
Min lillebror hade nu fattat läget och hämtade pictionary, vilket är värre. Det har vi aldrig kunnat spela utan bråk. Det gjorde vi inte nu heller. Att spela tjejerna mot killarna var dumt... Det slutade (efter mycket fuskande) med att killarna stod upp och bildade en egen hejarklack, Fia skrek och mamma skrek som galningar att de skulle lugna sig. Vi tjejer orkar inte bry oss längre utan spelar och målar utan att killarna är beredda, ännu mer skrik och gap. Det spelade tillslut ingen roll om vi listade ut ordet först, för vi hördes inte. När vi skrämt iväg två gäster att åka hem, slutade vi att spela. Det är väl ungefär vid den här tiden som brottningen sätter igång. Benke och mina bröder skulle som vanligt riva huset. De ramlade och sprang runt i hela huset. När klockan blivit kvart i fyra tröttnade dem och gick och lade sig. Benke tuppade av i fotöljen.. Men jag hade en väldigt rolig dag, och skrattade mer än någonsin åt min goa släkt! :)


Min fina gran

Min tokiga bror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback