Nej tack rutiner.


...DATUM: 2008-12-31 | TID: 12:05:21
Jag kom på en sak igår.. Jag hatar rutiner. Många kan inte leva utan dem, min storebror tex, älskar dem. Han måste äta tacos varje fredag, han älskar jobb som han kan gå till varje dag och göra samma saker och han bor stenhårt varannnanhelg och varannanvecka här hos min mamma. Hjäääälp?! Jag skulle aldrig klara det... bara att vakna varje dag i sverige är jobbigt för mig. Alltså att ha bott här i snart 20 år av mitt liv, blir ju till en rutin. Att ha ett jobb som man måste göra exakt samma sak varje dag skulle aldrig aldrig funka. Att gå till skolan varje dag och göra allting efter ett schema är också tråkigt men det måste man ju såklart, många tycker ju att det är skönt att ha det bestämt och klart för sig. Jag vill inte göra saker bara för att jag måste om jag kan välja. Att sova, gå i skolan och äta vissa tider måste man ju såklart, men för mig hade det inte gjort någonting om jag en dag hade ett annat schema eller åt på en annan tid. Jag har också märkt att jag har ångest för att skolveckorna ska komma igång för det betyder jobb på måndag och tisdag, jag älskar mitt jobb men det är jobbigt att ha måndag och tisdag borta varje vecka. Att inte kunna ta vilka dagar man vill. Jag är knäpp! Det kanske är för att jag är ett skilsmässobarn som jag känner så, eftersom att jag är van vid att flänga runt och ha olika förutsättningar och liv varannan vecka, jag vet inte. Jag tänker iaf inte låta några rutiner styra mig eller mitt liv. Inte alla i alla fall... :)

Nu har jag precis ätit frukost, alltid två mackor och yoghurt annars blir jag inte mätt! Nu kanske jag ska ta en promenad med mammsen. Efter det sätter det igång med förberedelser och skönhetsprylar! Frida och hellie kommer hit och ska göra sig i ordning med mig :) Bilder kommer.

Gott Nytt år till allihopa!


Kommentarer
Postat av: sanna ♥

Jag älskar rutiner, fast inte det där med en maträtt en gång i veckan, där gillar jag variation. Men resten - skolan, jobbet, sitta vid datorn DE timmarna, plugga DE timmarna... osv. (:

2009-01-03 @ 17:19:52
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback